miercuri, 1 decembrie 2010

La Multi Ani Romania!


Ce-ti doresc eu tie, dulce Românie


Ce-ti doresc eu tie, dulce Românie,

Tara mea de glorii, tara mea de dor?
Bratele nervoase, arma de tărie,
La trecutu-ti mare, mare viitor!
Fiarbă vinu-n cupe, spumege pocalul,
Dacă fiii-ti mândri aste le nutresc;
Căci rămâne stânca, desi moare valul,
Dulce Românie, asta ti-o doresc.

Vis de răzbunare negru ca mormântul,
Spada ta de sânge dusman fumegând,
Si deasupra idrei fluture ca vântul
Visul tău de glorii falnic triumfând,
Spună lumii large steaguri tricoloare,
Spună ce-i poporul mare, românesc,
Când s-aprinde sacru candida-i vâlvoare,
Dulce Românie, asta ti-o doresc.

Îngerul iubirii, îngerul de pace,
Pe altarul Vestei tainic surâzând,
Ca pe Marte-n glorii să orbească-l face,
Când cu lampa-i zboară lumea luminând,
El pe sânu-ti vergin încă să coboare,
Guste fericirea raiului ceresc,
Tu îl strânge-n brate, tu îl fă altare,
Dulce Românie, asta ti-o doresc.

Ce-ti doresc eu tie, dulce Românie,
Tânără mireasă, mamă cu amor!
Fiii tăi trăiască numai în frătie
Ca a noptii stele, ca a zilei zori,
Viata în vecie, glorii, bucurie,
Arme cu tărie, suflet românesc,
Vis de vitejie, fală si mândrie,
Dulce Românie, asta ti-o doresc!

Mihai Eminescu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu