joi, 8 iulie 2010

España 3

Ultima destinatie a vacantei noastre a reprezentat-o micul dar celebrul oras Salamanca, un oras minunat, cunoscut datorita universitatii de aici, cea mai veche din Spania, infiintata in 1218 si datorita superbei catedrale care domina orasul. Inca de la distanta orasul te capteaza cu panorama raului Tormes si a numeroaselor poduri peste acesta precum si vederea impunatoarei catedrale intr-o imbinare a stilurilor baroc si gotic. Este un oras care framanta de lume, de tinerete, energie si petreceri fiind plin de studenti. Diversitatea culturala este un atuu in plus care da un colorit aparte Salamancai. Mascota universitatii este o broscuta foarte simpatica numita de spanioli "la ranita de la suerte" (norocoasa). La baza acestui simbol sta si o legenda interesanta. In arhitectura peretilor exteriori ai catedralei sa gaseste o mica broasca. Se spune ca studentul care o descopera are noroc tot restul anului dar nici un student nu a reusit pana acum sa gaseasca broasca pe fatada catedralei. Cu toate astea, la ranita de la suerte ramane simbolul intregului oras. In Salamanca am petrecut doua zile frumoase la sfarsit de vacanta. Am cutreierat ore in sir strazile, am vizitat catedrala, muzee, am improvizat un picnic cu cozonac pe malul raului Tormes si desigur ca am si petrecut pana dimineata ca niste adevarati Salmantini iar la sfarsit am mai adaugat o prietena in plus "listei" noaste. Incheierea peripetiilor noastre si a saptamanii petrecute in Spania a fost cat se poate de potrivita. Ne-am intors acasa mai odihniti, mai binedispusi dar lasand si o parte din inima noastra pe acest taram insorit, Spania. Cu speranta ca v-a placut, inchei povestirea mea aici si va las sa va delectati cu poze, pana la urmatoarea vizita in aceasta tara. A la proxima!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu